top of page
Image by Igor Son

Algemene voorwaarden 

1. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten gesloten tussen Drs. V. Rondaij, praktiserend arts onder de naam 'Dokter Valérie' (hierna: “Zorgverlener”) en de cliënt (hierna: “Cliënt”).​

  2. Door gebruik te maken van de diensten van de Zorgverlener, verklaart de Cliënt deze algemene voorwaarden gelezen en begrepen te hebben en akkoord te gaan met de inhoud ervan. Indien de Cliënt niet akkoord gaat met deze algemene voorwaarden, is het niet mogelijk gebruik te maken van de diensten van de zorgverlener.

  3. Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.

 

2. Behandeling

  1. Tenzij in de overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor de duur van een traject c.q. losse interventies. Na afloop van een traject of losse interventie kan de overeenkomst in overleg tussen beide partijen worden verlengd door het plannen van een nieuw consult.

  2. De behandeling, gebaseerd op Integrale Geneeskunde, kan zowel reguliere als complementaire methoden omvatten, binnen de kaders van de AVIG-richtlijnen.

  3. De Cliënt verplicht zich juiste en volledige informatie te verschaffen die relevant zijn voor de behandeling.

  4. De Cliënt is verantwoordelijk voor het opvolgen van de adviezen en afspraken die in overleg met de Zorgverlener worden gemaakt;

3. Tarieven en betaling

  1. De tarieven zijn gebaseerd op meest recente tarievenlijst zoals gepubliceerd op de website. Kosten voor aanvullend onderzoek, medicatie of supplementen zijn hierbij niet inbegrepen.

  2. Betaling dient direct na afloop van het consult te worden voldaan, waarna Cliënt een factuur ontvangt per mail.

  3. Indien sprake is van een traject dient de Cliënt de kosten voor het traject volledig te voldoen direct na afloop van de intake.

    1. Partijen kunnen een betaling in termijnen overeenkomen. Hiervoor wordt €20,- administratiekosten in rekening gebracht.

  4. De Zorgverlener behoudt zich het recht om de tarieven te allen tijde te wijzigen. Tariefwijzigingen gelden niet voor reeds overeengekomen trajecten of afspraken die vóór de ingangsdatum van de wijziging zijn gemaakt. Wijzigingen zullen bekendgemaakt worden via de website of andere communicatiekanalen.

4. Annulering afspraken

  1. De Cliënt dient afspraken tijdig na te komen of minimaal 24 uur van tevoren te annuleren.

  2. Bij het niet annuleren of bij annulering binnen 24 uur voor de afspraak behoudt de Zorgverlener zich het recht het volledige consulttarief in rekening te brengen

  3. De diensten van de Zorgverlener vallen onder de uitzonderingen van het wettelijke herroepingsrecht (art. 6:230p sub d BW).

  4. De Zorgverlener behoudt zich het recht voor om afspraken te verzetten of te annuleren in geval van overmacht of andere onvoorziene omstandigheden.

5. Vergoeding door zorgverzekeraars

  1. De Cliënt erkent dat het zijn/haar verantwoordelijkheid is om vooraf te controleren of de kosten van de behandeling in aanmerking komen voor vergoeding door de zorgverzekeraar.

  2. De Zorgverlener is niet verantwoordelijk voor eventuele afwijzing van declaraties.

  3. Niet vergoede behandelingen vallen onder de verantwoordelijkheid van de Cliënt. 

6. Privacy en Gegevensverwerking

  1. De Zorgverlener zal alle informatie betreffende de Cliënt die zij verkrijgt bij de uitvoering van haar diensten vertrouwelijk behandelen en deze informatie niet aan derden ter hand stellen, behoudens voor zover arts daartoe verplicht is of de arts toestemming heeft verkregen.

  2. De Zorgverlener handelt conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

  3. De Zorgverlener verzamelt en verwerkt medische gegevens die noodzakelijk zijn voor de behandeling en administratie van de Cliënt. De volledige privacyverklaring is beschikbaar op de website www.doktervalerie.nl.

7. Geen resultaatsverplichting

  1. Er is geen sprake van een resultaatsverplichting, maar van een inspanningsverplichting aan de zijde van de Zorgverlener. De Zorgverlener verricht zorg naar beste weten en kunnen, in overeenstemming met de geldende professionele standaarden.

  2. Er wordt geen garantie gegeven op specifieke resultaten of genezing.

8. Aansprakelijkheid

  1. De Zorgverlener is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de praktijk is uitgegaan van door of namens patiënt/cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens. De Zorgverlener is evenmin aansprakelijk als adviezen niet of onjuist worden opgevolgd.

  2. De Zorgverlener is uitsluitend aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit aantoonbare nalatigheid of opzettelijk onzorgvuldig handelen.

  3. De Zorgverlener is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder gevolgschade, verlies van inkomsten, gederfde winst, gemiste besparingen, bedrijfsstagnatie of schade door misverstanden die voortvloeien uit een verkeerde interpretatie van de verstrekte adviezen.

  4. De Zorgverlener is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door haar geadviseerde supplementen en/of medicijnen. De leverancier van deze supplementen of medicijnen is hiervoor verantwoordelijk. De Cliënt is zelf verantwoordelijk zijn voor het naleven van de gebruiksvoorschriften.

  5. Indien de Zorgverlener aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van de praktijk beperkt tot maximaal het bedrag het bedrag dat wordt gedekt door de beroepsaansprakelijkheidsverzekering van de Zorgverlener. Deze beperking geldt niet in geval van opzet of grove schuld.

 

9. Beëindiging van de behandeling

      Deze behandeling kan schriftelijk worden beëindigd door:

  1. De Cliënt, middels een schriftelijke mededeling aan de Zorgverlener;

  2. De Zorgverlener behoudt zich het recht voor om de overeenkomst te beëindigen indien voortzetting niet langer wenselijk of mogelijk is vanwege gebrek aan wederzijds vertrouwen, een mismatch in behandelvisie, indien de Zorgverlener van mening is dat de behandeling buiten haar professionele expertise valt of bij het niet naleven van afspraken door de Cliënt.

  3. Bij beëindiging blijven de Zorgverlener en de Cliënt gehouden aan hun wettelijke verplichtingen met betrekking tot dossiervoering en betaling.

10. Vrijwaring

  1. De Cliënt vrijwaart de Zorgverlener voor eventueel aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan de Zorgverlener toerekenbaar is.

  2. Indien de Zorgverlener uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de cliënt gehouden de Zorgverlener zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden.

  3. Mocht de Cliënt in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is de Zorgverlener, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade die aan de zijde van de Zorgverlener en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Cliënt.

11. Wijziging van de algemene voorwaarden

  1. De Zorgverlener behoudt zich het recht voor deze algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen.

  2. Wijzigingen worden ten minste 30 dagen voor ingangsdatum aan de Cliënt bekendgemaakt via een e-mail, naast publicatie op de website.

 

12. Toepasselijk recht en Geschillen

  1. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij de Zorgverlener partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.

  2. Bij klachten over de behandeling dient de Cliënt dit schriftelijk kenbaar te maken bij de Zorgverlener, waarna een persoonlijk gesprek volgt. Het streven is om geschillen in goed overleg en op informele wijze op te lossen.

  3. Indien dit niet leidt tot een oplossing, kunnen partijen zich wenden tot de onafhankelijke klachtenfunctionaris van AVIG, zoals vereist volgens de Wkkgz.

  4. Voor geschillen kunnen partijen gebruikmaken van de geschillencommissie aangesloten bij AVIG of een bevoegde rechter. Bemiddeling is een vereiste stap voordat geschillen aan een rechter worden voorgelegd, tenzij spoedeisendheid dit onmogelijk maakt.

Datum: 24 januari 2025

Plaats: Amsterdam​​​​

bottom of page