
Klachtenprocedure
Vertrouwen is de basis van een goede behandelrelatie. Met de beste intenties zet ik mij dagelijks in voor een prettige behandelervaring voor mijn cliënten. Mocht er onverhoopt een situatie ontstaan waarover je ontevreden bent of een klacht hebt, dan geldt onderstaand proces in overeenstemming met de wettelijke verplichtingen van de Wkkgz.
Allereerst neem ik iedere klacht uiterst serieus en sta ik open voor het verbeteren van de door mij geleverde zorg.
In het geval van een klacht dien je hierover schriftelijk contact op te nemen met Dokter Valérie. Vervolgens zal er een persoonlijk gesprek plaatsvinden om de klacht te bespreken. Geschillen worden bij voorkeur in goed overleg opgelost. We streven ernaar jouw klacht uiterlijk binnen 4 weken naar tevredenheid af te handelen.
Indien de uitkomst van dit gesprek niet leidt tot een oplossing, dan kun je de klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtenfunctionaris van de Artsen Vereniging Integrale Geneeskunde (AVIG), zoals vereist volgens de Wkkgz. Hieruit volgt een gesprek met de onafhankelijke klachtenfunctionaris die jouw klacht opvangt en als bemiddelaar optreedt. Het belangrijkste streven is om een oplossing te vinden en de relatie tussen ons beiden te herstellen.
Indien de bemiddelingsgesprekken niets opleveren dan kan de klachtenfunctionaris je ondersteunen bij een eventuele vervolgstap, waarbij jouw klacht een geschil wordt. Ook in het geval van geschillen kan gebruik worden gemaakt van de geschillencommissie die is aangesloten bij de AVIG of een bevoegd rechter.